لجنة دعم الصحفيين: اختطاف الاعلامي والصحفي العراقي علي الذبحاوي

2023-10-06 10:23

معرض الصور العراق

اختطف الصحفي ومقدم برنامج التاسعة علي الذبحاوي من امام قناة البغدادية ولا يعرف بعد مصيره والجهة التي اعتقلته. وكان الذبحاوي قد وجه انتقادات لاحد الزعماء في العراق بشأن الوعود التي قطعها على العراقيين.

تطالب لجنة دعم الصحفيين الجهات الرسمية المعنية في العراق باتخاذ جميع الإجراءات اللازمة للكشف عن مصير الإعلامي علي الذبحاوي وضمان عودته لعائلته وزملائه بسلامة. كما ندعو إلى إجراء تحقيق دقيق وشفاف في هذا الحادث لمعرفة الجهة التي اعتقلته وتقديم المسؤولين عن هذا الاختطاف إلى العدالة وتأمين عدم تكرار مثل هذه الأحداث في المستقبل. 

تجدد اللجنة التأكيد على أهمية حرية الصحافة وحماية الصحفيين في تقديم المعلومات والتقارير الصحفية وتوجيه الانتقادات البناءة بحرية وأمان. وتدعو المنظمات الدولية والجمعيات الحقوقية المعنية والأمم المتحدة إلى التدخل العاجل لتوفير الحماية اللازمة للصحفيين العراقيين أثناء تأدية واجبهم الصحفي. يجب أن يكون للصحافة دور حيوي في نقل الأخبار والمعلومات، وهذا يتطلب بيئة آمنة ومحمية للعاملين في هذا المجال.

 

لیژنەی پاڵپشتی رۆژنامەنووسان: عەلی زەبحاوی راگەیاندنكار و رۆژنامەنووسی عێراقی رفێندراوە

عەلی زەبحاوی رۆژنامەنووس و پێشكەشكاری بەرنامەی تاسیعە لەبەردەم كەناڵی بەغدادیە رفێندراوە و تاكو ئێستاش چارەنووسی نادیارە و ئەو لایەنەشی دەسگیركردوە نازانرێت كێیە. زەبحاوی رەخنەی ئاڕاستەی یەكێك لەسەركردەكانی عێراق گرتبوو سەبارەت بەو بەڵێنانەی بەعێراقیەكانی دابوو.
لیژنەی پاڵپشتی رۆژنامەنووسان داوا لە لایانە رەسمیە پەیوەندیدارەكانی عێراق دەكات، هەموو رێوشوێنە پێویستەكان بگرنەبەر، بۆ دۆزینەوەی چارەنووسی راگەیاندنكار عەلی زەبحاوی و گەرەنتی گەڕانەوەی بۆ نێو خێزان و هاوڕیەكانی بە سەلامەتی، هەروەها داوای لێكۆڵینەوەیەكی ورد و شەفاف دەكەین لەم رووداوەدا، بۆ دۆزینەوەی ئەو لایانەی كە رفاندوێتی و تۆمەتبارانی رفاندنەكە ببرێنە بەردەم داد و دڵنیایی بدەن كە لە پاشەڕۆژدا رووداوی لەم جۆرە دووبارە نەبێتەوە.
لیژنەكە پێداگری دەكات لەسەر گرنگی رۆژنامەوانی و پاراستنی رۆژنامەنووسان لە پێشكەشكردنی زانیاریەكان و راپۆرتی رۆژنامەوانی و ئاڕاستەكردنی رەخنەی بنیاتنەرانە بە ئازادی و بەبێ‌ ترس. داوا لە رێكخراوە نێودەوڵەتیەكان و رێكخراوەكانی مافی مرۆڤ و نەتەوەیەكگرتوەكان دەكات بەپەلە دەستێوەردان بكەن بەمەبەستی دابینكردنی پاراستنی پێویست بۆ رۆژنامەنووسە عێراقیەكان لەكاتی جێبەجێكردنی ئەركی رۆژنامەوانی خۆیان. پێویستە رۆژنامەنووس رۆڵێكی بەرچاوی هەبێت لە گواستنەوەی هەواڵ و زانیاریەكان. ئەمەش پێویستی بە كەشێكی پارێزراو هەیە بۆ ئەو كەسانەی لەم بوارەدا كار دەكەن.